~√ν''^√\~√ν^√ν'^~--- ѕαηαℓтυηιηg ---~√ν''^√\~√ν^√ν'^~
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

~√ν''^√\~√ν^√ν'^~--- ѕαηαℓтυηιηg ---~√ν''^√\~√ν^√ν'^~

SuPpeRßeb .Ft. ßy-!sYanKaR
 
AnasayfaAnasayfa  AramaArama  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  
Giriş yap
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni hatırla: 
:: Şifremi unuttum
Mayıs 2024
PtsiSalıÇarş.Perş.CumaC.tesiPaz
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
TakvimTakvim
En son konular
» Motor Modifiyesi İstek
NOS Sistemlerinin Tipleri Icon_minitimeSalı Eyl. 10, 2013 12:45 am tarafından mami_cavus

» ford focus st
NOS Sistemlerinin Tipleri Icon_minitimeÇarş. Kas. 17, 2010 10:34 am tarafından jr_smt

» Tampona Hava Girişi yapma Dersi videolu Anlatım:
NOS Sistemlerinin Tipleri Icon_minitimeC.tesi Ağus. 07, 2010 6:20 pm tarafından sahan_84

» 106 gti_-samet_-
NOS Sistemlerinin Tipleri Icon_minitimeC.tesi Ağus. 07, 2010 5:54 pm tarafından sahan_84

» Opel Corsa
NOS Sistemlerinin Tipleri Icon_minitimeSalı Mart 23, 2010 5:44 pm tarafından qasLy

» STK'lardan elektrikli otomobile şartlı onay
NOS Sistemlerinin Tipleri Icon_minitimeSalı Şub. 09, 2010 5:29 pm tarafından ßy-!sYanKaR

» Geleceğin araçları / Fotogaleri
NOS Sistemlerinin Tipleri Icon_minitimeC.tesi Ocak 30, 2010 6:05 pm tarafından ßy-!sYanKaR

» Peugeot-Citroen de bazı araçları geri çağırıyor
NOS Sistemlerinin Tipleri Icon_minitimeC.tesi Ocak 30, 2010 6:00 pm tarafından ßy-!sYanKaR

» Renault Laguna RXT
NOS Sistemlerinin Tipleri Icon_minitimeSalı Ocak 05, 2010 4:32 pm tarafından ßy-!sYanKaR

Anket
SiTemizi NasıL BuLdunuz ?
iYi
NOS Sistemlerinin Tipleri Vote_lcap79%NOS Sistemlerinin Tipleri Vote_rcap
 79% [ 11 ]
FenadeiL
NOS Sistemlerinin Tipleri Vote_lcap21%NOS Sistemlerinin Tipleri Vote_rcap
 21% [ 3 ]
KöTü
NOS Sistemlerinin Tipleri Vote_lcap0%NOS Sistemlerinin Tipleri Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Toplam Oylar : 14
Haftanın Aracı
NOS Sistemlerinin Tipleri Haftan14
RekLam ALanı
NOS Sistemlerinin Tipleri Er-ka11
NOS Sistemlerinin Tipleri Ismail11

 

 NOS Sistemlerinin Tipleri

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
ßy-!sYanKaR
Admin
ßy-!sYanKaR


Erkek Mesaj Sayısı : 301
Yaş : 34
neRden? : Rize
Kayıt tarihi : 04/11/08

NOS Sistemlerinin Tipleri Empty
MesajKonu: NOS Sistemlerinin Tipleri   NOS Sistemlerinin Tipleri Icon_minitimeÇarş. Kas. 05, 2008 7:33 pm

NOS Sistemlerinin Tipleri


NOS sistemlerinin başlıca iki çeşidi vardır. Spray bar plate sistemleri; karbüratör ve manifold arasında bir ara plate ile kullanılan Powershot (güçlü atış), Cheater (aldatıcı), Big shot (büyük atış) gibi. Bu plaka, built-in olan spray barlarının içinden emme manifold kanallarına nitro ve ilave yakıt verir. Çoğu yakıt enjeksiyon motorları ve Top Shot gibi olan sistemler için olan nitro sistemleri, plate sistem teknolojisinin değişik şekilleridir. Plate sistemleri 50 ya da extra 400 beygir gücü verebilir. Çoğu plate sistemleri ayar yapılabilen beygir gücü kazanımı ve sistem ayarı için çıkarılabilen nitro ve yakıt jet özelliklerine sahiptir. Plate sistemleri cadde ve çoğu yarış sınıflarında kullanılır.
Diğer taraftan, direkt port sistemleri mümkün olduğunca emme valfine yakın olan herbir emiş yolu’na nitro ve ilave yakıt verebilmek için özel dizayn edilmiş enjektörler, fogger memeler kullanır. Bu sistemler, herbir silindire aynı miktarda verirken bolca nitro ve yakıt akıtır. Multiple stage direct port sistemleri, bazı profesyonel yarış motorlarında 1000 ekstra beygire kadar artış yapmıştır. Bütün NOS direkt Port sistemlerin özelliği beygir ayarlamaları ve sistem tuningi (ince ayar) için değiştirilebilen nitro ve yakıt jetleridir. Direkt port sistemleri aşağı yukarı hertürlü motorlarda hem cadde hem de yarış uygulamalarında kullanılır.Yakıt enjeksiyonu için olan bazı nitro sistemleri Direkt Port teknolojisinin değişik bir ifadesidir.
Benzin enjeksiyonu için olan bir sistem tipinde üst emme yoluna nitro ve yakıt enjekte etmek için bir direkt port stili nozzle (meme) kullanılır. Kuru manifold stili nitro sistemleri nitro’yu hava akımı içine olacak şekilde yukarı doğru enjekte ederken ilave yakıt, motorun kendi yakıt enjeksiyon memelerince verilir


NOS Sisteminizin İnce Ayarı (Tuning)için Hatırlanması Gereken Birkaç Önemli Husus.

Bu çok eskimiş bir ifade gibi gözükse de, Nitro deneyiminizin başarılı mı, başarısız mı olacağı konusunda muhtemelen daima 1 numaralı sebebi olacaktır. Daima herhangibir başlamadan evvel sisteminize konulan bütün talimatları okuyun! Motorunuzda bir şeyin değiştirilmesine karar verebilirsiniz veya dergilerde okuduğunuz sistemimizden farklı yeni bir şey dizayn etmiş olduğumuzu görebilirsiniz. Biraz zaman ayırarak bütün talimatları dikkatlice okuyun.
Daima tutucu şekilde başlayın. Tavsiye ettiğimiz jet kombinasyonları hakkındaki tavsiyelerimizi takip edin ve ayar gerektiren bir sisteme sahipseniz en alt seviyeden işe başlayın. Jetleri değiştirmek daima birkaç dakikanızı alır bu sebepten en üst seviyeden başlayarak gereksiz riskleri üstlenmeyin

Motorunuzun ne kadarlık bir gücü kaldırabileceği hakkında gerçekçi olun. Burada ileriye gitmeyin. Siz sadece motorunuzda bulunan parçaları kesin olarak biliyorsunuz. Bu parçalar hakkında şüpheniz varsa, bizim teknik hattımızı arayabilir ve size yüksek tecrübesi olan teknik elemanımız bu özel kombinasyonunuz için nelerin emin olduğu hakkında yardımcı olur. Motorunuzda neyin olduğunu bilmiyorsanız o taktirde motorun içindekilerin fabrikanın taktıklarından ibaret olduğu farzedilerek en emin durumda olacak ve bu uygulama için doğru sistemi seçeceksiniz.

Güç, yakıttan gelmektedir. NOS Sistemi çalışırken, sisteminizin tedarik ettiği ilave yakıt miktarıyla ilave güç ayarlanır. Eğer
yakıt orada değilse hiçbir zaman güç olmaz ve hiçbir nitro miktarı veya başka bir şey onu geri getiremez.
Sistemin kullanılması esnasında mümkün olan yakıt miktarını idare eden el altında tipik iki kontrol vardır; yakıt jet ebadı ve yakıt basıncı. Sistem yakıtı akıtırken, doğru yakıt basıncı okunur. Bazı yakıt basınç regülatörleri hatalı rakkam verirler, çünkü basınç okuma sistemi çalışmazken tırmanırlar. Bu olduğu zaman, gerçek akan yakıtın basıncı umulandan çok daha aşağıda olup, problem yaratacaktır. Yanlış ateşleme veya detonasyon ile ilgili problemlerle karşılanınca, DAİMA ilk önce nitro jet miktarını azaltın! Gücün yakıttan geldiğini hatırlayın, Nitro’dan değil, yakıt vermek suretiyle soğutmaya çalışmak, basit olarak biraz daha güç verir ve problemi karışık hale getirir. Karbüratörler aşırı zengin işleyen soğutucuyla jetlenir ve daha az güç üretir. Aşırı zenginleşerek jetlenen NOS sistemleri muhtemelen biraz daha güç verir, böylece problemlerle karşılaşırsanız, ilk evvela nitro jetin (jetlerin) miktarını azaltın. Sisteminizin nasıl çalıştığının yanıtını almak için bujilerinizi kontrol ettiğinizde, HERBİR BUJİYİ KONTROL EDİN, sadece kolay ulaşılabilenleri değil. İki silindir hiçbir zaman aynı şekilde çalışmaz.Nitronun bir karakteristik özelliği de bujileri temizlemesidir, öyle ki daha yeni takılmış gibi gelir.Buji porseleni üzerinde küçük gümüş parçacıkları gibi detonasyon işaretleri varsa nitro jet miktarını azaltın.Bujinin toprak kordonu bir mavimsi-gökkuşağı renkleri gösteriyorsa, nitro jet miktarını azaltın.Eğer toprak hattları erime emareleri veriyorsa, nitro jet miktarını azaltın ve daha kısa olan ve daha kalın toprak hatlı buji takın.

Hiçbirşeyi değiştirmediğiniz halde sisteminiz aniden problem çıkarmaya başlarsa kuralı bozan sıklıkla bir tıkanmış nitro veya yakıt filitresidir. Sisteminizle birlikte verilen talimat broşürü nitro ve yakıt filitre elemanlarının nerede bulunduğunu gösterir, onları periyodik olarak kontrol edin.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://sanaltuning.eniyiforum.org
 
NOS Sistemlerinin Tipleri
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
~√ν''^√\~√ν^√ν'^~--- ѕαηαℓтυηιηg ---~√ν''^√\~√ν^√ν'^~ :: ModiFiye Hakkında GeneL ßiLgiLer-
Buraya geçin: