~√ν''^√\~√ν^√ν'^~--- ѕαηαℓтυηιηg ---~√ν''^√\~√ν^√ν'^~
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

~√ν''^√\~√ν^√ν'^~--- ѕαηαℓтυηιηg ---~√ν''^√\~√ν^√ν'^~

SuPpeRßeb .Ft. ßy-!sYanKaR
 
AnasayfaAnasayfa  AramaArama  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  
Giriş yap
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni hatırla: 
:: Şifremi unuttum
Mayıs 2024
PtsiSalıÇarş.Perş.CumaC.tesiPaz
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
TakvimTakvim
En son konular
» Motor Modifiyesi İstek
Egzoz Sistemleri Icon_minitimeSalı Eyl. 10, 2013 12:45 am tarafından mami_cavus

» ford focus st
Egzoz Sistemleri Icon_minitimeÇarş. Kas. 17, 2010 10:34 am tarafından jr_smt

» Tampona Hava Girişi yapma Dersi videolu Anlatım:
Egzoz Sistemleri Icon_minitimeC.tesi Ağus. 07, 2010 6:20 pm tarafından sahan_84

» 106 gti_-samet_-
Egzoz Sistemleri Icon_minitimeC.tesi Ağus. 07, 2010 5:54 pm tarafından sahan_84

» Opel Corsa
Egzoz Sistemleri Icon_minitimeSalı Mart 23, 2010 5:44 pm tarafından qasLy

» STK'lardan elektrikli otomobile şartlı onay
Egzoz Sistemleri Icon_minitimeSalı Şub. 09, 2010 5:29 pm tarafından ßy-!sYanKaR

» Geleceğin araçları / Fotogaleri
Egzoz Sistemleri Icon_minitimeC.tesi Ocak 30, 2010 6:05 pm tarafından ßy-!sYanKaR

» Peugeot-Citroen de bazı araçları geri çağırıyor
Egzoz Sistemleri Icon_minitimeC.tesi Ocak 30, 2010 6:00 pm tarafından ßy-!sYanKaR

» Renault Laguna RXT
Egzoz Sistemleri Icon_minitimeSalı Ocak 05, 2010 4:32 pm tarafından ßy-!sYanKaR

Anket
SiTemizi NasıL BuLdunuz ?
iYi
Egzoz Sistemleri Vote_lcap79%Egzoz Sistemleri Vote_rcap
 79% [ 11 ]
FenadeiL
Egzoz Sistemleri Vote_lcap21%Egzoz Sistemleri Vote_rcap
 21% [ 3 ]
KöTü
Egzoz Sistemleri Vote_lcap0%Egzoz Sistemleri Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Toplam Oylar : 14
Haftanın Aracı
Egzoz Sistemleri Haftan14
RekLam ALanı
Egzoz Sistemleri Er-ka11
Egzoz Sistemleri Ismail11

 

 Egzoz Sistemleri

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
ßy-!sYanKaR
Admin
ßy-!sYanKaR


Erkek Mesaj Sayısı : 301
Yaş : 34
neRden? : Rize
Kayıt tarihi : 04/11/08

Egzoz Sistemleri Empty
MesajKonu: Egzoz Sistemleri   Egzoz Sistemleri Icon_minitimeÇarş. Kas. 05, 2008 8:05 pm

Egzoz Sistemleri


20-30 sene evvel, otomobil üreticilerinin, motorun hacim/güç oranıyla ilgili kaygıları yoktu. Daha hızlı bir otomobil üretmenin en kolay yolu büyük hacimli bir motor kullanmaktı. Yakıt fiyatları düşüktü, vergiler azdı ve küçük, güçlü motorlar için araştırma ve geliştirme yapmaya ihtiyaç yoktu. Petrol fiyatlarındaki artış ve yükselen vergilerle birlikte, daha küçük hacimli motora sahip araçlara talep arttı. Düşük hacimli motor talebi, küçük motorlardan yüksek güç talebini de yanında getirdi. Örnek olarak İngiltere’de 1800cc sınırında düşük vergili araçlardan 2000cc gücü beklentisi oluştu.

Geçmişteki büyük hacimli motorlarda kaybedilen enerjinin büyük bir kısmı eksoz sistemindeydi. Ortak çıkışlı, küçük delikli döküm manifoldlar kullanılmaktaydı. Sessiz bir egzoz sistemi yapmanın en kolay yolu susturucular içerisinde düşük çaplı boru sistemi kullanmaktır. Ancak bu sistem sesi azaltmakla beraber çok fazla güç kaybı ve fazla yakıt tüketimini birlikte getirir. Günümüzde üreticilerin bu kayıpları gözardı edecek lüksleri yoktur. Modern egzoz sistemlerinde, direk geçişli eksoz sistemleri tercih edilmekte, sesizliği ise susturucularda kullanılan ve sesi absorbe eden materyaller ve geometrik yapı sağlamaktadır. Manifoldlar ise üretim kolaylığı açısından döküm olarak kalmakta, emme ve eksoz girişleri motorun ayrı taraflarına koyularak, uzun çift borular kullanılarak esneklik sağlanmaktadır. Bu sistemler 4-2-1 sisteminin daha basitleştirilmiş halleridir.

20-30 sene önceki araçlarda egzoz sistemi modifiyesi ile ekstra güç almak çok kolaydı. Döküm manifoldlar yerine borulardan oluşan çıkışlar ve direkt geçişli susturucular kullanmak biraz ses yükselmesi ile birlikte iyi sonuçlar verirdi.
Bugünlerde performans egzoz uygulamaları performans almaktan çok gösteriş halini almıştır. Çift çıkış, geniş çıkışlar, krom çıkışlar, vs. bunların hepsi performanstan çok görünüş ve imaj içindir. Şahsi olarak kendi aracımın normal görünmesini tercih ederim. Bu şekilde ne polislerin nede sigorta şirketlerinin dikkatini çekmez ama ihtiyacım olduğunda pedala bastım mı güzel gider. Standard görünümlü ve inanılmaz şekilde hızlanmaya sahip olmak hoş geliyor bana, belki biraz yaşlanıyorum...
Konuya dönersek, modern motorlarda egzoz sistemi ile büyük güç artışları almak hayalden ibarettir. Alınabilecek güçler, çok az bir yüzde bhp artışıdır. Geçmiş yıllarda sekiz ayrı performans egzoz, Peugeot 205 GTI üzerinde bir arkadaşım için test edildi. Bu sistemlerin en ucuzu orjinal sistemin iki katı pahalı idi. Sonuçta bu eksozlardan en iyi olanı, standart egzoza göre 1 bhp EKSİK güç verdi. Eğer araçta ciddi anlamda motor modifiyesi – büyütülmüş supaplar, işlenmiş bir silindir kapağı ve yüksek dereceli eksantrik mili var ise, standart eksoz sistemi sınırlamaya sebebiyet verebilir ve değiştirerek ekstra güç sağlanabilir.

Dergi testlerine dikkat etmek lazım, kullanılmış orjinal sistemlerden sonra yeni performans sistemler test edilir genellikle. Maliyeti azaltmak için kullanılmış bir aracın standart sistemi ilk test olarak yapılır. Orjinal sistem hali hazırda 3-4 senelik ise doğal olarak paslanma ve karbonlanma sebebi ile susturucuların performansları düşük çıkar. Bu şekilde yeni olarak takılan performans egzoz sisteminden büyük güç artışı alınmış olarak görülür. Komple yeni orjinal bir susturucu sistemi de buna yakın güç artışı verebilir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://sanaltuning.eniyiforum.org
Dragon




Kadın Mesaj Sayısı : 14
Yaş : 33
Kayıt tarihi : 23/11/08

Egzoz Sistemleri Empty
MesajKonu: Geri: Egzoz Sistemleri   Egzoz Sistemleri Icon_minitimePaz Kas. 23, 2008 6:04 pm

Paylasım için tşk Smile
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Egzoz Sistemleri
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» KaRışık ses SisTemLeRi

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
~√ν''^√\~√ν^√ν'^~--- ѕαηαℓтυηιηg ---~√ν''^√\~√ν^√ν'^~ :: ModiFiye Hakkında GeneL ßiLgiLer-
Buraya geçin: