~√ν''^√\~√ν^√ν'^~--- ѕαηαℓтυηιηg ---~√ν''^√\~√ν^√ν'^~
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

~√ν''^√\~√ν^√ν'^~--- ѕαηαℓтυηιηg ---~√ν''^√\~√ν^√ν'^~

SuPpeRßeb .Ft. ßy-!sYanKaR
 
AnasayfaAnasayfa  AramaArama  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  
Giriş yap
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni hatırla: 
:: Şifremi unuttum
Mayıs 2024
PtsiSalıÇarş.Perş.CumaC.tesiPaz
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
TakvimTakvim
En son konular
» Motor Modifiyesi İstek
Araba Sürmede Doğru Bilinen Yanlışlar ! Icon_minitimeSalı Eyl. 10, 2013 12:45 am tarafından mami_cavus

» ford focus st
Araba Sürmede Doğru Bilinen Yanlışlar ! Icon_minitimeÇarş. Kas. 17, 2010 10:34 am tarafından jr_smt

» Tampona Hava Girişi yapma Dersi videolu Anlatım:
Araba Sürmede Doğru Bilinen Yanlışlar ! Icon_minitimeC.tesi Ağus. 07, 2010 6:20 pm tarafından sahan_84

» 106 gti_-samet_-
Araba Sürmede Doğru Bilinen Yanlışlar ! Icon_minitimeC.tesi Ağus. 07, 2010 5:54 pm tarafından sahan_84

» Opel Corsa
Araba Sürmede Doğru Bilinen Yanlışlar ! Icon_minitimeSalı Mart 23, 2010 5:44 pm tarafından qasLy

» STK'lardan elektrikli otomobile şartlı onay
Araba Sürmede Doğru Bilinen Yanlışlar ! Icon_minitimeSalı Şub. 09, 2010 5:29 pm tarafından ßy-!sYanKaR

» Geleceğin araçları / Fotogaleri
Araba Sürmede Doğru Bilinen Yanlışlar ! Icon_minitimeC.tesi Ocak 30, 2010 6:05 pm tarafından ßy-!sYanKaR

» Peugeot-Citroen de bazı araçları geri çağırıyor
Araba Sürmede Doğru Bilinen Yanlışlar ! Icon_minitimeC.tesi Ocak 30, 2010 6:00 pm tarafından ßy-!sYanKaR

» Renault Laguna RXT
Araba Sürmede Doğru Bilinen Yanlışlar ! Icon_minitimeSalı Ocak 05, 2010 4:32 pm tarafından ßy-!sYanKaR

Anket
SiTemizi NasıL BuLdunuz ?
iYi
Araba Sürmede Doğru Bilinen Yanlışlar ! Vote_lcap79%Araba Sürmede Doğru Bilinen Yanlışlar ! Vote_rcap
 79% [ 11 ]
FenadeiL
Araba Sürmede Doğru Bilinen Yanlışlar ! Vote_lcap21%Araba Sürmede Doğru Bilinen Yanlışlar ! Vote_rcap
 21% [ 3 ]
KöTü
Araba Sürmede Doğru Bilinen Yanlışlar ! Vote_lcap0%Araba Sürmede Doğru Bilinen Yanlışlar ! Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Toplam Oylar : 14
Haftanın Aracı
Araba Sürmede Doğru Bilinen Yanlışlar ! Haftan14
RekLam ALanı
Araba Sürmede Doğru Bilinen Yanlışlar ! Er-ka11
Araba Sürmede Doğru Bilinen Yanlışlar ! Ismail11

 

 Araba Sürmede Doğru Bilinen Yanlışlar !

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
ßy-!sYanKaR
Admin
ßy-!sYanKaR


Erkek Mesaj Sayısı : 301
Yaş : 34
neRden? : Rize
Kayıt tarihi : 04/11/08

Araba Sürmede Doğru Bilinen Yanlışlar ! Empty
MesajKonu: Araba Sürmede Doğru Bilinen Yanlışlar !   Araba Sürmede Doğru Bilinen Yanlışlar ! Icon_minitimePerş. Kas. 06, 2008 4:59 pm

Usta sürücü, düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!

Yanlış! Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür. Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona göre tedbirini önceden alır. Problemlerle uğraşmaz.

Otobanda tamam ama, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir!

Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir. 50 km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler emniyet kemeri takmadıkları takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar.

Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir!

Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder. Arkada oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir. Her ne kadar henüz kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan arka emniyet kemerleri de hayat kurtarır. Kazalarda en çok zararı emniyet kemeri bağlı olmayan yolcular görmektedir.

Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur!

Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır. Çünkü hava basıncı düşük lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir. Havası düşük lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik hava basıncı düşükken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır. Belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkabilir, konforlu şekilde çarpabilirsiniz!

Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!

Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik hava basıncının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.

Yağmurda inik lastik daha az kayar!

Yanlış! Hava basıncı düşük lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır. Hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma (aquaplanning) çok daha düşük hızlarda başlar.

Direksiyon saate göre 10'u çeyrek geçe tutulur!

Yanlış! Direksiyon saate göre 9'u çeyrek geçe (9.15) tutulur. Bu pozisyon, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur.

En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en rahat ettiği pozisyondur.

Yanlış! Sürücünün doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hakim olabileceği ne çok uzak, ne de çok yakın bir pozisyondur. Koltuk mümkün olduğunca dik olmalıdır. Direksiyon 9.15 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır. İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır. Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu çok rahat olabilir, ama bu pozisyonda otomobile ve trafiğe hakim olabilmek çok zordur.

Motorlu araçlar lastiğin üzerinde gider!

Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider. Eğer lastiğin içinde hava yoksa, hiçbir yere gidemezsiniz. Doğru lastik havası, ayağınızdaki ayakkabı numarası gibidir. Ayağınızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde bozulur.

Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!

Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.


ABS (Antiblokaj Fren Sistemi) mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur!

Yanlış! ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar. Ancak, daha kısa mesafede durdurmaz, daha güvenli şekilde fren yapılmasını sağlar.

Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!

Yanlış! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden her çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar. Doğrusu; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır. Ancak ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir.

Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!

Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir. İdeal takip mesafesi (kuru havada) 2 saniye arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre 3-4 saniyeye çıkarılmalıdır.

Dörtlü ikaz (flaşör) tünele girince yakılır!

Yanlış! Dörtlü ikaz sadece trafiğe tehlike yarattığınız durumlarda yakılır. Yani olası bir kaza veya arıza halinde. Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir.

Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır!

Yanlış! Gündüz kısa far yakmak, daha erken farkedilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar. Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha çok alır. Sadece kapalı ve yağışlı havalarda değil, güneşli havalarda ve hızlı yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir.

Çocukları uyarmak için korna çalınır!

Yanlış! Çocukları uyarmak için korna çalınmaz! Korna onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar. En iyisi iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır.

Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmaktır!

Yanlış! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir. Çünkü siste daha iyi gören sürücü yoktur, daha çok risk alan sürücü vardır. Görüş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler kullanmak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, silecekleri çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate almak, takip mesafesini artırmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza yardımcı olur.

Unutmayın! Hayatınız boyunca ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız % 33' tür. Rus ruletinde bile bu oran %17'dir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://sanaltuning.eniyiforum.org
 
Araba Sürmede Doğru Bilinen Yanlışlar !
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Kozy Araba Kılıfı
» Gri Nokta Araba Kılıfı
» Özmer Araba KıLıfı
» Gri Nokta Araba Kılıfı
» CarsWallpapers ( araba resimleri indir)

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
~√ν''^√\~√ν^√ν'^~--- ѕαηαℓтυηιηg ---~√ν''^√\~√ν^√ν'^~ :: Modifiye, Tuning Teknik Bilgiler-
Buraya geçin: