Kazalı mı, değil mi? Bir otomobilde bunu ilk bakışta fark etmek genellikle zordur. Yani dikkatli olmanız gerekiyor: En önemli noktaları sizler için derledik.
Gizlenmiş Hasarlar
Dikkat! Fotoğraftaki otomobilin bir kaza sonrasında 50 bin liralık bedelle toplandığını anlayabilir misiniz? İnanılması zor ama bu BMW'nin sol tarafı neredeyse tamamen dağılıp içeri girmiş. Bu rakama yeni bir otomobil almak bile mümkün. Ancak araç lüks sınıfta olunca sigortalar bile böyle tamirat bedellerini ödemeye razı oluyor.
Görüldüğü gibi artık her şey yolunda, araç iyi gidiyor ve kazanın varlığını görebilmek için çok dikkatli bir araştırma yapmak gerekiyor. İşte problem de tam bu noktada ortaya çıkıyor. Çünkü kazalı ve kazasız otomobiller arasında hatırı sayılır fiyat farkları var. Özellikle de otomobiller 7 Serisi gibi lüks modeller ise. Durum böyle olunca kazalı aracın sahibi, ya kazayı olduğundan daha hafifmiş gibi açıklıyor ya da tamamen gizleyebiliyor.
Kapılar: Arkadan bakıldığında kapıların sol tarafta tam oturacak şekilde kapanmadığını görülebilir. Nedeni: Kaza sonrasındaki tamiratta kapıların doğru oturtulmaması.
Tamponlar: Plakanın sol yanındaki parça birleşim noktası aralığı ile sağdakinin aralığı birbirinden farklı. Nedeni: Bir darbe sonrası deformasyon oluşmuş ve düzeltilememiş.
Kaynak izleri: Bagaj bölmesine kaynaklanın yeni sac plakayı, kaynak izlerinin düzensizliğinden anlayabilirsiniz. Nedeni: Arkadan alınan bir darbe nedeniyle tamirat yapılmış.
Kapı döşemeleri: Kol dayanağındaki kumanda birimi yuvasına tam oturmuyor. Nedeni: Boya işlemi sonrasında kapı parçaları kötü monte edilmiş.
Lastikler:Profil aşınmaları homojen olmalı. Eğer bir taraftaki aşınmalar farklıysa yürüyen aksamda bir hasar olabilir.
Kaynak noktaları:Bu noktalar fabrika çıkışında eşit aralıklıdır. Tamir gören B sütununda (solda) noktalar düzenli değil.
Yan camlar: Camlarda üretici firmanın işaretleri olur ve bunların tüm camlarda aynı olması gerekir. Aralarında farklılıklar varsa değiştikleri anlamına gelir.
Kapılar: Kapının karoserle kesiştiği boşluklar homojen olmalı, kapılar takılmadan kapanabilmeli. Tamirat sonrasında hem kapanışlar, hem boşluklar uyumsuz olur.
Direksiyon: Düz gidiş sırasında direksiyon da düz durmalı. Eğer direksiyon düz durmuyorsa düz gidişte iz takibi de bozulabilir.
Boya:Boya katmanının sabit kalınlıkta olması gerekir. Eğer kalınlıkta farklılıklar varsa, sonradan boyandığı anlamına gelir.
Önemli: Kimse kimseye para hediye etmez. Eğer bir araç satın alıyor ve satıcı da indirim yapmakta fazla nazlanmıyorsa dikkat etmeniz gerekir. Eğer acemiyseniz bir otomobilin önceden ciddi bir kaza geçirip geçirmediğini anlamanız oldukça zordur. Bu nedenle en iyisi, aracı yetkili servise veya mümkünse muayene istasyonuna götürüp kontrol ettirtmeniz olacaktır.