~√ν''^√\~√ν^√ν'^~--- ѕαηαℓтυηιηg ---~√ν''^√\~√ν^√ν'^~
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

~√ν''^√\~√ν^√ν'^~--- ѕαηαℓтυηιηg ---~√ν''^√\~√ν^√ν'^~

SuPpeRßeb .Ft. ßy-!sYanKaR
 
AnasayfaAnasayfa  AramaArama  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  
Giriş yap
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni hatırla: 
:: Şifremi unuttum
Kasım 2024
PtsiSalıÇarş.Perş.CumaC.tesiPaz
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
TakvimTakvim
En son konular
» Motor Modifiyesi İstek
Bujiler ve NOS;Ne Çalışır, Ne Çalışmaz, ve Neden Icon_minitimeSalı Eyl. 10, 2013 12:45 am tarafından mami_cavus

» ford focus st
Bujiler ve NOS;Ne Çalışır, Ne Çalışmaz, ve Neden Icon_minitimeÇarş. Kas. 17, 2010 10:34 am tarafından jr_smt

» Tampona Hava Girişi yapma Dersi videolu Anlatım:
Bujiler ve NOS;Ne Çalışır, Ne Çalışmaz, ve Neden Icon_minitimeC.tesi Ağus. 07, 2010 6:20 pm tarafından sahan_84

» 106 gti_-samet_-
Bujiler ve NOS;Ne Çalışır, Ne Çalışmaz, ve Neden Icon_minitimeC.tesi Ağus. 07, 2010 5:54 pm tarafından sahan_84

» Opel Corsa
Bujiler ve NOS;Ne Çalışır, Ne Çalışmaz, ve Neden Icon_minitimeSalı Mart 23, 2010 5:44 pm tarafından qasLy

» STK'lardan elektrikli otomobile şartlı onay
Bujiler ve NOS;Ne Çalışır, Ne Çalışmaz, ve Neden Icon_minitimeSalı Şub. 09, 2010 5:29 pm tarafından ßy-!sYanKaR

» Geleceğin araçları / Fotogaleri
Bujiler ve NOS;Ne Çalışır, Ne Çalışmaz, ve Neden Icon_minitimeC.tesi Ocak 30, 2010 6:05 pm tarafından ßy-!sYanKaR

» Peugeot-Citroen de bazı araçları geri çağırıyor
Bujiler ve NOS;Ne Çalışır, Ne Çalışmaz, ve Neden Icon_minitimeC.tesi Ocak 30, 2010 6:00 pm tarafından ßy-!sYanKaR

» Renault Laguna RXT
Bujiler ve NOS;Ne Çalışır, Ne Çalışmaz, ve Neden Icon_minitimeSalı Ocak 05, 2010 4:32 pm tarafından ßy-!sYanKaR

Anket
SiTemizi NasıL BuLdunuz ?
iYi
Bujiler ve NOS;Ne Çalışır, Ne Çalışmaz, ve Neden Vote_lcap79%Bujiler ve NOS;Ne Çalışır, Ne Çalışmaz, ve Neden Vote_rcap
 79% [ 11 ]
FenadeiL
Bujiler ve NOS;Ne Çalışır, Ne Çalışmaz, ve Neden Vote_lcap21%Bujiler ve NOS;Ne Çalışır, Ne Çalışmaz, ve Neden Vote_rcap
 21% [ 3 ]
KöTü
Bujiler ve NOS;Ne Çalışır, Ne Çalışmaz, ve Neden Vote_lcap0%Bujiler ve NOS;Ne Çalışır, Ne Çalışmaz, ve Neden Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Toplam Oylar : 14
Haftanın Aracı
Bujiler ve NOS;Ne Çalışır, Ne Çalışmaz, ve Neden Haftan14
RekLam ALanı
Bujiler ve NOS;Ne Çalışır, Ne Çalışmaz, ve Neden Er-ka11
Bujiler ve NOS;Ne Çalışır, Ne Çalışmaz, ve Neden Ismail11

 

 Bujiler ve NOS;Ne Çalışır, Ne Çalışmaz, ve Neden

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
ßy-!sYanKaR
Admin
ßy-!sYanKaR


Erkek Mesaj Sayısı : 301
Yaş : 34
neRden? : Rize
Kayıt tarihi : 04/11/08

Bujiler ve NOS;Ne Çalışır, Ne Çalışmaz, ve Neden Empty
MesajKonu: Bujiler ve NOS;Ne Çalışır, Ne Çalışmaz, ve Neden   Bujiler ve NOS;Ne Çalışır, Ne Çalışmaz, ve Neden Icon_minitimeÇarş. Kas. 05, 2008 7:35 pm

Bujiler ve NOS;Ne Çalışır, Ne Çalışmaz, ve Neden


Öyle gözüküyor ki yıllar boyunca bujilerin basitçe nasıl çalıştıkları, çalışmakta olan motora parelel olarak yaptıkları hakkında çok sayıda teknik husus yazılmıştır.Uygulamanız için doğru bujinin akıllıca bir seçimini yapmak için bujilerin karakteristik yapıları hakkında bilmeniz gereken bir husus vardır.

İlk evvela ve en önemli olan; motorunuzun etrafında bulunan donanımlarıyla çalışabilmesi için doğru dizaynda olmalıdır. Bu, motorun nasıl yakıt yaktığı ve genelde nasıl çalıştığı ile ilgili olarak bujinin hemen hiç etkisi olmadığını gösterir. Doğru buji, motorun içindeki mevcut şartlarda devamiyetini sağlar. Bir buji kendisini temiz tutabilmek için doğru ısıyı devam ettirmelidir.Yanlış ısı değişimleri haddinden fazla ısınmış bujiye veya kirli bujiye sebebiyet verebilir. ısı değişimleri, merkezi elektrodu çevreleyen seramiğin ısısına etki yapar. Kötü karışım hava/yakıt dereceleri yakılması en zor olanıdır, çünkü tırnak ateşleyeceği zaman tırnak aralığı yüzeyinde çok az yakıt molekülleri bulunur; kısa aralıklı tırnaklı olan bujiler son model az karışımlı motorlar için dizayn edilmiştir. Modern yüksek-enerjili ateşleme sistemleride geniş tırnak aralıklarına (gap) müsaade eder.

Sıklıkla, orijinal, geniş aralıklı Tırnaklı, nitro’nun kullanılmasından birkaç saniye sonra yanlış ateşleme durumu yaratır. Yanlış ateşleme ısı değişiminden ötürü değildir. Yanlış ateşleme ortaya çıkar çünkü, bujinin toprak (şasi) hattı ak kor haline geçer, çünkü nitronun yarattığı ateşleme durumu tarafından meydana gelen ekstra ısıyı sarfetmek için çok uzaktır. Doğru uygulama için, daha kısa şasi hatları bulunanlarla değiştirmektir. Bunu yapmakla, şasi hattı tarafından tutulan ısının yolunu kısaltmış olacaksınız. Aynı ısı değişim hattını kullanabilirsiniz, siz sadece daha kısa ve tercihen daha kalın şasi hattı bulunan ve işlenmiş tırnağı olmayan cinsten buji bulmanız gerekecektir.

Eğer sadece bujinin ısı hattını daha soğuk ısı hattına değiştirecek olursanız sizin hala gene de yanlış ateşleme probleminiz olabilir.Şasi hattının uzunluğu yanlış ateşlemenin sebebi olduğundan, daha soğuk bir buji, yerine koymuş olduğunuz daha sıcak bujininki gibi aynı uzunluktaki şasi hattına sahip olabilir. Buji aralıkları genelde .030” dan .035” e kadar olur. .060” olarak dizayn edilen bir bujinin aralığını .035” e indirmeye asla çalışmayın. .035” aralığa göre dizayn edilmiş bir buji temin edin.


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://sanaltuning.eniyiforum.org
 
Bujiler ve NOS;Ne Çalışır, Ne Çalışmaz, ve Neden
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Diferansiyel Nedir? Nasıl Çalışır?

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
~√ν''^√\~√ν^√ν'^~--- ѕαηαℓтυηιηg ---~√ν''^√\~√ν^√ν'^~ :: ModiFiye Hakkında GeneL ßiLgiLer-
Buraya geçin: